Дирекция "Правни дейности, административно обслужване и човешки ресурси"

Директор: Илиана Цолова

Обща численост на персонала: 18

Функции:

  1. Разработва и дава становища по проекти на нормативни актове в областта на защитата на потребителите;
  2. Осигурява процесуалното представителство и правната защита на актовете на комисията, на председателя и на оправомощени от него длъжностни лица;
  3. Участва в комисиите за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и дава становища по законосъобразността на процедурите;
  4. Съдейства и осигурява с правни средства своевременното събиране на вземанията на комисията;
  5. Оказва правна помощ на комисията за законосъобразното изпълнение на нейните функции;
  6. Дава становища по законосъобразността на проекти на договори, заповеди и други актове и документи, свързани с дейността на комисията;
  7. Организира достъпа на гражданите до обществена информация в съответствие със законовите им права;
  8. Изготвя и актуализира длъжностното разписание и работните заплати на служителите в комисията съгласно действащото законодателство;
  9. Организира дейността по набиране на кадри и провеждане на конкурси по реда на Кодекса на труда и Закона за държавния служител;
  10. Организира и отговаря за съхраняването и воденето на документите, свързани с назначаването и освобождаването на служителите;
  11. Изготвя актове и документи, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения със служителите;
  12. Участва в организирането на система за оценка на изпълнението на служебните задължения на служителите;
  13. Осигурява подходящи условия за работа на Помирителната комисия за платежни спорове;
  14. Осигурява дейностите по административното обслужване на физическите и юридическите лица за услугите, вписани в Списъка на унифицираните наименования на административните услуги (СУНАУ);
  15. Обобщава информацията за изпълнението на решенията на комисията и я предоставя на главния секретар;
  16. Обработва документите и осъществява деловодната дейност на комисията и на нейната администрация, включително съхранява и обработва централния деловоден архив на комисията;
  17. Организира експертиза за ценността на документите, съхранявани в архива, тяхната обработка и предаването им в Централния държавен архив;
  18. Организира приемането, издаването и съхраняването на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис;
  19. Осигурява техническото обслужване на председателя и на членовете на комисията;
  20. Осигурява провеждането на информационната политика на комисията;
  21. Планира и координира изграждането на публичното представяне на комисията и координира медийните изяви на председателя, на членовете и на служителите на комисията;
  22. Отговаря за публикуването на изготвените материали на интернет страницата на комисията;
  23. Извършва подбор и предлага събития, инициирани от Европейския съюз, в които да участват представители на комисията с цел изграждане на европейско партньорство, и проучва опита на други държави в областта на потребителската защита;
  24. Изгражда и поддържа специализираните информационни системи и бази данни на комисията и на нейните регионални дирекции;
  25. Отговаря за информационната сигурност и оперативната съвместимост на комисията и на нейните регионални дирекции;
  26. Осъществява методическа помощ на специализираните дирекции на комисията при разглеждане на жалби на потребители в областта на информационните технологии;
  27. Осъществява методическо ръководство на регионалните дирекции на комисията в областта на информационното обслужване;
  28. Подпомага звената на комисията при ползването на единната деловодна и информационна система;
  29. Води регистър на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения.