Дирекция "Правни дейности, административно обслужване и човешки ресурси"
Директор: Илиана Цолова
Обща численост на персонала: 18
Функции:
- Разработва и дава становища по проекти на нормативни актове в областта на защитата на потребителите;
- Осигурява процесуалното представителство и правната защита на актовете на комисията, на председателя и на оправомощени от него длъжностни лица;
- Участва в комисиите за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и дава становища по законосъобразността на процедурите;
- Съдейства и осигурява с правни средства своевременното събиране на вземанията на комисията;
- Оказва правна помощ на комисията за законосъобразното изпълнение на нейните функции;
- Дава становища по законосъобразността на проекти на договори, заповеди и други актове и документи, свързани с дейността на комисията;
- Организира достъпа на гражданите до обществена информация в съответствие със законовите им права;
- Изготвя и актуализира длъжностното разписание и работните заплати на служителите в комисията съгласно действащото законодателство;
- Организира дейността по набиране на кадри и провеждане на конкурси по реда на Кодекса на труда и Закона за държавния служител;
- Организира и отговаря за съхраняването и воденето на документите, свързани с назначаването и освобождаването на служителите;
- Изготвя актове и документи, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения със служителите;
- Участва в организирането на система за оценка на изпълнението на служебните задължения на служителите;
- Осигурява подходящи условия за работа на Помирителната комисия за платежни спорове;
- Осигурява дейностите по административното обслужване на физическите и юридическите лица за услугите, вписани в Списъка на унифицираните наименования на административните услуги (СУНАУ);
- Обобщава информацията за изпълнението на решенията на комисията и я предоставя на главния секретар;
- Обработва документите и осъществява деловодната дейност на комисията и на нейната администрация, включително съхранява и обработва централния деловоден архив на комисията;
- Организира експертиза за ценността на документите, съхранявани в архива, тяхната обработка и предаването им в Централния държавен архив;
- Организира приемането, издаването и съхраняването на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис;
- Осигурява техническото обслужване на председателя и на членовете на комисията;
- Осигурява провеждането на информационната политика на комисията;
- Планира и координира изграждането на публичното представяне на комисията и координира медийните изяви на председателя, на членовете и на служителите на комисията;
- Отговаря за публикуването на изготвените материали на интернет страницата на комисията;
- Извършва подбор и предлага събития, инициирани от Европейския съюз, в които да участват представители на комисията с цел изграждане на европейско партньорство, и проучва опита на други държави в областта на потребителската защита;
- Изгражда и поддържа специализираните информационни системи и бази данни на комисията и на нейните регионални дирекции;
- Отговаря за информационната сигурност и оперативната съвместимост на комисията и на нейните регионални дирекции;
- Осъществява методическа помощ на специализираните дирекции на комисията при разглеждане на жалби на потребители в областта на информационните технологии;
- Осъществява методическо ръководство на регионалните дирекции на комисията в областта на информационното обслужване;
- Подпомага звената на комисията при ползването на единната деловодна и информационна система;
- Води регистър на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения.