Дирекция "Правни дейности, административно обслужване и човешки ресурси"
Директор: Илиана Цолова
Обща численост на персонала: 10
Функции:
- разработва и дава становища по проекти на нормативни актове в областта на защитата на потребителите;
- осигурява процесуалното представителство и правната защита на актовете на комисията, на председателя и на оправомощени от него длъжностни лица;
- участва в комисиите за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и дава становища по законосъобразността на процедурите;
- съдейства и осигурява с правни средства своевременното събиране на вземанията на комисията;
- оказва правна помощ на комисията за законосъобразното изпълнение на нейните функции;
- дава становища по законосъобразността на проекти на договори, заповеди и други актове и документи, свързани с дейността на комисията, и изготвя наказателни постановления;
- организира достъпа на гражданите до обществена информация в съответствие със законовите им права;
- изготвя и актуализира длъжностното разписание и работните заплати на служителите в комисията съгласно действащото законодателство;
- организира дейността по набиране на кадри и провеждане на конкурси по реда на Кодекса на труда и Закона за държавния служител;
- организира и отговаря за съхраняването и воденето на документите, свързани с назначаването и освобождаването на служителите;
- изготвя актове и документи, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения със служителите;
- участва в организирането на система за оценка на изпълнението на служебните задължения на служителите;
- осигурява дейностите по административното обслужване на физическите и юридическите лица за услугите, вписани в Регистъра на услугите;
- обработва документите и осъществява деловодната дейност на комисията и на нейната администрация, включително съхранява и обработва централния деловоден архив на комисията;
- организира експертиза за ценността на документите, съхранявани в архива, тяхната обработка и предаването им в Централния държавен архив;
- организира приемането, издаването и съхраняването на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис;
- подпомага звената на комисията при ползването на деловодната система;
- изпълнява мероприятия, свързани с обучението и повишаване квалификацията на служителите на администрацията на комисията;
- изготвя и актуализира вътрешни правила, необходими за дейността на комисията, попадащи в обхвата на функциите на общата администрация.