Онлайн търговци
  • Публикувайте в онлайн магазините си цялата необходима информация, това ще покаже на потребителите, че сте надежден търговец и могат да Ви имат доверие.
    • Данни за Вас като търговци - наименование, ЕИК, седалище и адрес, телефон, имейл адрес;
    • Най-важните характеристики на стоката и услугите;
    • Крайната цена, с включени ДДС и всички такси;
    • Условията за плащане, доставка, датата, на която се задължавате да доставите стоките;
    • Условията, срокът и начинът за упражняване правото на отказ от договора от разстояние;
    • Напомняне за наличието на законова гаранция - всички стоки имат 2 години гаранция;
  • Спазвайте сроковете, в които сте обещали да изпратите поръчката. В случай на неочаквано забавяне - информирайте потребителя.
  • Когато обявявате намаления, спазвайте стриктно закона:
  • Намалението не може да бъде за по-малко от 1 ден и за повече от 1 месец.
  • Съобщението за намалението може да бъде представено по един от следните начини:
    • чрез поставяне на новата цена до предишната, която е зачертана,
    • чрез думите "нова цена" и "предишна цена", последвани от съответните суми,
    • чрез посочване на процент на намалението, като новата цена се поставя до предишната цена, която е зачертана.
  • Предишна цена е най-ниската цена на стоката или услугата, която търговецът е прилагал през период, не по-кратък от 30 дни преди датата на намалението.
  • Когато потребителят предяви правото си на отказ в законоустановения срок - възстановете дължимите суми, включително и стойността на доставката, не-по-късно от 14 дни от момента, в който потребителят ви е уведомил за намерението си да се откаже от договора.
  • Не възпрепятствайте потребителите когато упражняват правото си на отказ от договора от разстояние.
  • Когато потребителят е упражнил правото си на отказ, възстановявайте платените суми, включително стойността на доставката, в законоустановения 14 дневен срок по начина, по който е заплатена.
  • Не можете да възпрепятствате правото на отказ на потребителите. В случай, че върнатата стока е използвана или увредена, следва да възстановите на потребителя намалената стойност на продукта.
  • При несъответствие или дефект, проявен в срок от 2 години от получаване на стоката, сте задължени да приемете предявената от потребителя рекламация. Правото на рекламация се отнася за всички стоки, включително и употребяваните.
  • Не заблуждавайте потребителите с подвеждаща информация. Не използвайте заблуждаваща реклама - потребителите са достатъчно информирани и ни сезират за всеки ваш опит за заблуда.

И помнете златното правило на търговията:

Един доволен клиент ще ви доведе 10 нови клиента, а един недоволен ще отблъсне 100 бъдещи клиента!