• При избор на дестинацията за Вашата почивка в България, може да проверите в Националния туристически регистър, дали туристическият обект, към който сте се насочили, е категоризиран или регистриран. Провери тук;
  • При избор на Вашата екскурзия или почивка може да проверите регистрацията на туроператора или туристическия агент в Националния туристически регистър, както и наличието на сключена застраховка „Отговорност на туроператора“. Провери тук;
  • Преди да подпишете договор за туристически пакет:
    1. трябва да се запознаете с всички услуги за пътуването в предоставената Ви оферта/програма/предложение, като:
      • дестинацията, маршрута и периодите на престой, броя на включените нощувки;
      • вида на превоза, датите и часовете на отпътуване и връщане;
      • местоположението на местата за настаняване, предвидените хранения; посещенията/екскурзиите или другите услуги, включени в общата цена;
      • общата цена на туристическия пакет и условията за плащане;
      • обща информация за паспортните и визовите изисквания, информация относно здравните изисквания на избраната за пътуване държава;
      • информация за условията за сключване на договор за доброволна застраховка за покриване на разходите за прекратяване на договора за туристически пакет от страна на пътуващия;
    2. трябва да си изяснете всички въпроси предварително;
    3. винаги обръщайте особено внимание какви услуги са включени в заплащаната от Вас цена. Често пъти извън цената на пътуването допълнително са посочени такси за посещавани обекти, билети, хранене и други, които могат да бъдат значителни и се налага да предвидите;
  • При подписване на договор за туристически пакет, задължително се запознайте освен с предварително предоставената Ви информация за пътуването и с всички други условия по договора;
  • Туроператорът носи отговорност за изпълнението на туристическите услуги, включени в договора за туристически пакет, независимо от това дали тези услуги се изпълняват от него или от други доставчици на туристически услуги;
  • Туроператорът е длъжен да окаже съдействие на пътуващия, в случай че той изпадне в затруднение – нужда от лекар, действия във връзка с направена предварително застраховка;
  • Когато пътувате, задължително уведомявайте туроператора за всяко несъответствие, установено при изпълнението на туристическа услуга, включена в договора за туристически пакет – проблеми със стаята при настаняване, проблеми по повод допълнително платени услуги, места в превозните средства.

При констатации, че туроператорът не е изпълнил свои ангажименти по договора, осигурете доказателства, които да потвърдят това – подписване на протокол на място, документи, доказващи направени промени.

Важно е, ако Ви се наложи да направите някакви допълнителни плащания, да пазите всички платежни документи.

При невъзможност за решаване на проблема на място /по време на почивката или екскурзията/, може да предявите рекламация пред туроператора в срок до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.