При 90% от бързите кредити има нелоялни търговски практики
Информацията там трябва да е лесна за разбиране, заяви Стоил Алипиев.
За година и половина Комисията за защита на потребителите е заложила глоби за близо 800 000 лева за различни нарушения, свържете се с бързите кредити. Това е една от областите, в които комисията открива нарушени потребителски права.
„Преди започването на проверките по фирмите за бързи кредити, комисията прави едни предварителни анализи на техните договори със счетоводните записи към тях, както се отнася до плащанията на потребителите за някои от основните операции. нелоялни търговски практики“, заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев в студиото на предаването „Директно“.
По негови думи те се показват най-често с налагане на наказателни плащания, които не са дълги, осчетоводяване на големи по-суми от тези, които са дълги от потребителите и измисляне на различни причини за неустойки и допълнителни плащания, които не са били известни на потребителя към датата на включване на договора.
„Потребителите на бързи кредити са хора, които обичайно трябва да вземат много бързо решение поради някаква крайна нужда, която ги натиска. на договора, който сключваш с търговеца, който следва да се дава на потребителя, преди да сключи такъв тип договори, би следвало да е изключително лесен за възприемане, за да може той лесно да вземе информирано решение“, каза Алипиев за Bulgaria ON AIR .
Гледайте целия разговор във видеото .