Държавната агенция за закрила на детето организира ежегодната Национална информационна кампания под мотото „Бъди смел, бъди добър!“.
Кампанията цели да гарантира правото на всяко дете на закрила от насилие и да насърчи активното участие на обществото в изграждането на среда, в която децата се чувстват в безопасност и получават подкрепа.
“Основен приоритет в дейността на КЗП е да гарантираме общата безопасност на стоките и услугите на българския пазар. Следим внимателно предлаганите продукти и съоръжения, предназначени за деца – от различни детски артикули до съоръжения на площадки за игра, детски центрове и други обекти, посещавани от деца. В тази връзка КЗП и ДАЗД работим в тясно партньорство и провеждаме съвместни проверки, насочени именно към защита на децата като потребители. Работим за това всяко дете да има достъп до безопасна и сигурна среда, а родителите – до надеждна информация и спокойствие. С особено значение за нас е и контролът върху забраната за продажба на тютюневи и свързани с тях изделия на лица под 18 години.
Тук бих искал да обърна особено внимание на инициативата от ДАЗД за разработване на Практическо ръководство с насоки за рисковете, застрашаващи живота и здравето на децата, и за осигуряване на тяхната безопасност на обществени места. Съвместно и с други институции, създадохме този документ, в който има конкретни указания за действие при рискови ситуации.
Убедени сме, че само чрез общи усилия можем да изградим среда, в която децата растат” заяви Александър Колячев по време на откриването на кампанията.