Изпълняващият длъжността председател на КЗП Александър Колячев бе гост на откриването на втората кампания на ДАЗД “Бъди смел, бъди добър”

Държавната агенция за закрила на детето организира ежегодната Национална информационна кампания под мотото „Бъди смел, бъди добър!“.

Кампанията цели да гарантира правото на всяко дете на закрила от насилие и да насърчи активното участие на обществото в изграждането на среда, в която децата се чувстват в безопасност и получават подкрепа.

“Основен приоритет в дейността на КЗП е да гарантираме общата безопасност на стоките и услугите на българския пазар. Следим внимателно предлаганите продукти и съоръжения, предназначени за деца – от различни детски артикули до съоръжения на площадки за игра, детски центрове и други обекти, посещавани от деца. В тази връзка КЗП и ДАЗД работим в тясно партньорство и провеждаме съвместни проверки, насочени именно към защита на децата като потребители. Работим за това всяко дете да има достъп до безопасна и сигурна среда, а родителите – до надеждна информация и спокойствие. С особено значение за нас е и контролът върху забраната за продажба на тютюневи и свързани с тях изделия на лица под 18 години.

Тук бих искал да обърна особено внимание на инициативата от ДАЗД за разработване на Практическо ръководство с насоки за рисковете, застрашаващи живота и здравето на децата, и за осигуряване на тяхната безопасност на обществени места. Съвместно и с други институции, създадохме този документ, в който има конкретни указания за действие при рискови ситуации.

Убедени сме, че само чрез общи усилия можем да изградим среда, в която децата растат” заяви Александър Колячев по време на откриването на кампанията.