Нелоялни търговски практики – колко и какви?

ПЪЛЕН АУДИО ЗАПИС ТУК: https://youtu.be/Shl3tdux-k8

„Проверките на големи вериги магазини започнаха от 15 февруари. Те са в координация с колегите от други институции. За съжаление резултатите са изключително обезпокоителни. За първи път в историята на Комисията броят на нарушенията да надхвърля броя на проверките, които сме извършили“, казва в предаването „Нашият ден“ по БНР, програма „Христо Ботев“ Ангел Джалев, член на Комисията за защита на потребителите.

Джалев посочи и примери за нелоялни търговски практики. „Най-често срещана е разликата между цена на щанд и на каса. Това се е случвало на всеки един български гражданин, когато пазарува“. От данните от проведената кампания се вижда, че купувайки една стока, потребителят плаща не само обикновена надценка, която се сформира от икономически и инфлационни процеси, но плаща и много такси, които самата верига налага на производителите, от които закупува стоките.

Важно е да се отбележи, че големите вериги не купуват стоките на борсови цени, както е при по-малките квартални магазини, а ги закупуват директно от производителите. Оказва се, че на производителите се начисляват и конкретни такси, които още повече завишават цената на стоката, тъй като те се плащат от крайния потребител.

„Нашият ден“ по БНР, програма „Христо Ботев“