Комисия за защита на потребителите стартира информационна онлайн кампания "Открито за правата на потребителите: анализи и съвети от специалисти".
На фокус са актуални теми и проблеми касаещи потребителите, които се разглеждат и коментират от експертите на КЗП във видео поредица.
Кои са опасните стоки на пазара и как да се предпазим от тях? Как да разберем, че сме жертва на нелоялна търговска практика или нередност? За какво да внимаваме, когато попаднем на неустоими оферти с много ниски цени?
Информирани ли сме, че етикетът е важен елемент при маркирането на стоки и трябва да съдържа задължителни елементи, които осигуряват правилната информация за продукта и гарантират безопасността на потребителите?
Знаем ли, че когато пазаруваме онлайн имаме право на отказ от покупката си в рамките на определен срок, без да трябва да даваме обяснения за това? Ако сме закупили стока онлайн, имаме право да я върнем в рамките на 14 дневен срок от получаването ѝ, ако не сме доволни от нея.
Това не важи за стоки придобити в условия на традиционна търговия. Тогава връщане или замяна са възможни само, ако стоката е дефектна. Това са само част от потребителските теми на фокус. Идеята е хората да са въвлечени в процеса на контрол и да правят информиран избор.
Рубриката можете да следите във фейсбук страницата Комисия за защита на потребителите
(https://www.facebook.com/Komisiazazashtitanapotrebitelite)