Полезни съвети

Категория
Промоциите
Когато пазарувате при промоции, е важно да имате предвид някои обстоятелства. Обикновено се информирате за провежданите промоции от рекламните брошури, които получавате в пощенските си кутии или на входа на своето жилище. Обърнете внимание на периода на промоцията и за кои стоки важи тя. Имайте предвид, че понякога промоционалните продукти могат да бъдат закупени само в някои от обектите на веригата, но това трябва да бъде посочено в брошурата. Не се подвеждайте само по посочения висок процент намаление, защото понякога има фалшиви промоции. А има и случаи, в които даден търговец по принцип продава по-скъпо и дори след отстъпката цената на предлаганите от него стоки е по-висока от тази, на която можете да ги закупите от друг търговец дори без анонсирана отстъпка. Затова е полезно да проверите при няколко търговци на какви цени се предлагат интересуващите Ви стоки. Когато вече сте в магазина, е важно да проверите дали посочената на етикета цена на избраната от Вас стока е същата като обявената в брошурата. В случай че има разминаване, разговаряйте с консултант, за да изясните ситуацията. Ако се окаже, че стоката не може да Ви бъде продадена на рекламираната в брошурата цена, се откажете от покупката и подайте сигнал в Комисията за защита на потребителите. В случай че по една или друга причина не можете да закупите желаните от Вас стоки на промоция при посочените в брошурата условия, не позволявайте на консултантите в магазина да Ви убедят да закупите нещо алтернативно, освен ако не сте сигурни, че действително се нуждаете от него. Проверявайте цените, които се маркират на касата.
Договорите с мобилните оператори
Необходимо е да сте особено внимателни при посещението на офис на мобилен оператор. Там можете да получите предложение за сключване на неизгоден за Вас договор за услуги, които не познавате или не са Ви необходими. Предлагаме на Вашето внимание няколко полезни съвета, които да Ви помогнат да се предпазите от това да бъдете подведени. Не подписвайте документ преди да сте прочели подробно съдържанието му и да сте се уверили, че разбирате всичко. Ако Ви предлагат да сключите нов договор, за да намалите сметките си, не се доверявайте веднага на консултантите, а проверете условията по него. Изчислете дали наистина ще плащате по-малко за необходимите Ви услуги. Внимавайте и когато Ви предлагат да преподпишете стария си договор при по-добри условия. Възможно е да Ви подведат да сключите напълно нов договор, а старият да остане валиден и така да се налага да плащате две месечни такси – по всеки от действащите договори. Когато желаете да прекратите договора си с мобилния оператор, подайте писмено заявление. Необходимо е да го направите един месец преди датата, от която бихте желали да прекратите ползването на услугата. Можете да подадете заявлението за прекратяване на договора си във всеки един от офисите на търговеца. Не е нужно да попълвате стандартизиран формуляр, можете да го направите в свободен текст. Обмисляйте внимателно предложенията за безплатни телефони или ползване на отстъпки! Те може да са свързани със сключването на нов договор или споразумение за доставка на услуги, които няма да ползвате, но ще трябва да заплащате и това би било допълнителен финансов ангажимент за Вас. Конкретни примери за забранени от Комисията за защита на потребителите нелоялни практики на телекоми, насочени към възрастните хора можете да видите, ако последвате тази връзка: https://www.kzp.bg/novini/kzp-zabrani-neloyalna-praktika-na-telekom-oshtetyavashta-vazrastnite-hora Предупреждения: https://www.kzp.bg/novini/kzp-s-preporaka-kam-po-vazrastnite-grazhdani-pri-poseshtenie-na-ofisi-na-telekomite