Полезни съвети

Категория
Как да изберете електронния магазин?
Преди да пазарувате от електронен магазин, е полезно да обърнете внимание преди всичко на това налична ли е информация за името, адреса и телефона на търговеца. Не пропускайте да проверите и дали доставчикът е посочил изрично правото Ви по закон да се откажете от договора в рамките на 14 дни. Полезно би било да прочетете във форумите отзиви от други потребители, които вече са пазарували от въпросния електронен магазин, към който сте се насочили.
Каква информация е задължен за Ви предостави интернет търговецът?
Търговецът е длъжен преди сключването на сделката да Ви информира за основните характеристики на всяка от предлаганите от него стоки и услуги. Той трябва да посочи тяхната цена с включени всички данъци и такси, както и стойността на пощенските или транспортните разходи, ако не се включени в крайната цена. На сайта следва да бъде посочен начинът на плащане, доставка и изпълнение на договора.
В какъв срок следва да бъде изпълнена доставката?
Вие имате право да получите стоката не по-късно от 30 дни от поръчката. Ако доставчикът не успее да изпълни поръчката в този срок по каквито и да било причини, Ваше право е да получите обратно заплатените от Вас суми до 14 дни.
Можете ли да се откажете от покупка през Интернет?
Вие имате право да развалите сключения договор от разстояние в рамките на 14 дни без да дължите каквото и да било обяснение на търговеца. Важно е да имате предвид, че пощенските разходи за връщането на закупената стока обратно на търговеца е възможно да бъдат за Ваша сметка. Имайте предвид, че някои стои са изключени от общото правило за отказ от покупка през Интернет и след тях са дискове със звукозаписи, видеозаписи или компютърен софтуер; вестници, периодични издания или списания, за които нямате абонамент; стоки, изработени по поръчка или съобразно Ваши индивидуалните искания и др. Ако сте заплатили предварително суми, доставчикът е длъжен да Ви ги възстанови в пълен размер до 14 дни от датата, на която сте упражнили правото си на отказ.
Имате ли право на рекламация на закупена през Интернет стока?
Ваше право е да предявите рекламация, ако закупената от електронен магазин стока се окаже дефектна. Срокът за това по закон е до две години, като той зависи от естеството на потребителската стока. Търговецът може да Ви предостави и търговска гаранция, но това не е задължително. В случай че го направи, той определя условията и реда, при които да упражните правото си да се възползвате от нея. Рекламацията си за дефектна стока следва да предявите в някои от обектите на търговеца, от който сте я закупили. Ако търговецът уважи рекламацията Ви, в рамките на месец трябва или да ремонтира безплатно за Вас стоката или да я замени с нова. В случай че не успее да стори едно от двете, следва или да направи отбив от цената, или да развалите сделката и Вие да върнете стоката, а той да Ви възстанови заплатената за нея сума.