В сезона на разпродажбите – подвеждащи ли са ниските цени?

07.02.2019
Сподели тази новина

Огромни надписи „Разпродажба“ привличат от витрините на магазините. От коледните промоции преминахме към разпродажбите в края на зимния сезон. И след тях ще започнат други намаления. Тенденцията у нас сочи, че магазините са в постоянни разпродажби, а това е доста объркващо за клиентите, посочи Димитър Маргаритов – председателят на Комисията за защита на потребителите. „Това, за което основно трябва да внимаваме, е да има стара и нова цена и ние да можем да преценим какъв е процентът намаление, който търговецът анонсира”, добави той.

Повечето хора обаче са предубедени към истинността на намаленията.

Около 1000 са месечно жалбите в Комисията за защита на потребителите като най-голям процент са срещу фалшивите ниски цени. „Стоката не е била продавана на старата цена достатъчно дълго време. Или търговецът си е позволил да вдигне непосредствено преди началото на кампанията за намаление цената на стоката и след това представя нейната реална цена като намалена с определения процент”, даде примери Маргаритов.  

Все пак в много от магазините разпродажбите сега достигат до рекордните 90%. И това е моментът хората да се сдобият с желан продукт, който преди им се е виждал твърде скъп.

Ако пазаруваме онлайн имаме право да върнем продукта в 14 дневен срок ,напомнят от Комисията за защита на потребителите. Връщането на стока в търговската мрежа е въпрос на добра практика от търговеца, което вече се възприема и у нас.

Източник: Телевизия „Европа”