Oткриване на мобилна приемна в сряда в Казанлък на комисията и Европейски потребителски център, който функционира към нея.

29.07.2021
Сподели тази новина
В средата сме на един по-особен туристически сезон, в който потребителите са по-малко, поради което търговците са установили, че трябва да полагат по-сериозни усилия, за да ги задържат като клиенти, има и по-малко нарушения. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите при откриване на мобилна приемна в сряда в Казанлък на комисията и Европейски потребителски център, който функционира към нея.
В четвъртък, 29 юли, подобен изнесен щанд ще има и в Павел Баня. Събитията са по инициатива на омбудсмана на Казанлък Гинка Щерева.
Целта ни е да скъсим дистанцията между хората и институциите и да разясним техните права не само в Казанлък, но и в България и Европа, каза Щерева.
При получаване на ваучери за неизползвани пакетни почивки, проверете внимателно условията, защото получаваме сигнали, че се предлагат алтернативи, които са по-скъпи от първоначално плануваните и заради това е необходимо да се доплаща, предупреди Маргаритов. Той припомни, че сроковете в извънредното законодателство по отношение на отменени пакетни почивки действа за такива до 31.12.2020 г., а потребителите могат да поискат и възстановяване на сумата за провалените ваканции заради пандемията.
Ако хората считат, че правата им са нарушени и са опитали да решат проблема си с търговец от друга страна в ЕС, но не са успели, нека не се отказват, а да се обърнат към нас, каза Соня Спасова, директор на ЕПЦ България. Тя посъветва потребителите да пазят всички документи, свързани с поръчката и плащанията, а когато комуникират с търговеца – да го правят писмено.