КЗП започва проверки в морските курорти

12.06.2019
Сподели тази новина

Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва активни проверки в туристическите и търговските обекти в морските курорти от началото на следващия месец. Инспекторите ще следят за категоризацията и гарантирането на правото на информация за видовете предоставяни услуги в съответното място – хотел, къща за гости, и за грамажите и цените в менютата на ресторантите.

При осъществяването на проверките за съответствие се ползва отработен алгуритъм, който осигурява обективност – т.нар. чек листове, в които са отбелязани изискванията, на които трябва да отговаря съответният туристически обект в зависимост от степента на неговата категоризация. Най-сериозното нарушение е обектът да работи без категоризация и в тези случаи се налага най-тежката мярка, която е „временно затваряне”. Когато пък обектът не отговаря на изискванията по закон за притежаваните от него звезди, тогава няма как да бъде гарантиран очакваният от клиентите комфорт.

Според КЗП най-често срещаните нарушения в туризма са свързани с премълчана или заблуждаваща информация, която формира у хората погрешни впечатления за предоставената на вниманието им и приета от тях оферта. В последните години обаче подобни примери са по-скоро рядкост. В около 10% от случаите при проверките се констатират нарушения, а жалбите относно качеството на туристическия продукт са едва 4% от всички оплаквания в КЗП на годишна база.    

Източник: Канал 3