КЗП ще проверява за нелоялни практики на чейнджбюрата

01.07.2015
Сподели тази новина

Масирани проверки в обменните бюра започва Комисията за защита на потребителите, съобщи председателят на ведомството Димитър Маргаритов. Контролът ще се осъществява не само по Черноморието, където има съсредоточаване на повече потребители през летните месеци, но в селищата край границата заради събитията в Гърция, които ще повишат търсенето на евро в тази част на страната.

КЗП ще проверява дали са налице нелоялни търговски практики и да няма ощетени. Инспекторите Контрольорите ще следят дали не се правят опити да бъдат въведени в заблуждение потребителите чрез невярна информация, която се поставя около обектите. Имало е случаи срещу националните флагове да се съдържа друга информация, например цените на магнитчетата с тези знамена, както и номера на игри, които носят награди. Това обаче може сериозно да влияе върху информирания избор на потребителя, който става жертва на измама, категорични са от КЗП .

След проверките на безопасност на ролкови кънки, тротинетки и скейтборди, както и на други стоки за деца, от КЗП се насочват към инспекция на велосипеди.

Досега от началото на активния летен сезон са направени 1300 инспекции в заведения за хранене, места за настаняване и по отношение дейността на туроператорите. Съставени са 124 акта за констатирани нарушения. Проверките са установили, че не се предлага навсякъде достъп до туристическия продукт на хора с увреждания – липсват рампи и адаптирани рецепции. Друго често срещано нарушение е категоризацията, каза Маргаритов. Досега са издадени 12 заповеди за временно затваряне на туристически обекти по тази причина, като се очаква в най-скоро време да бъдат издадени още толкова възбрани. Акцент е поставен също така и върху работата на заведенията с нощен режим на работа, където се установява качеството на предлаганите спиртни напитки според стандартите у нас. Пробите от заведенията се пращат в лабораторията към Националния институт за виното и спиртните напитки. Тепърва се очакват резултатите от тези проверки. Освен постоянно действащите приемни в големите курортни комплекси, вече има разкрити и мобилни офиси, които обикалят по-малките селища край морето в най-активната част от сезона. 20 екипа работят в момента в тази част на страната, за да предпазват потребителите от нелоялни търговци. Получени са 30 жалби вече в приемните и са поискани 33 консултации. Най-честите оплаквания са за дублиране на резервации, липса на меню на български език както и обявени различни цени пред обекта и вътре в менюто на заведението.

В момента от комисията работят активно с Министерството на туризма за изработване на наредбата за категоризация, която вече мина и обществено обсъждане и вероятно скоро ще бъде факт. С 10 на сто месечно расте броят на жалбите, които постъпват в КЗП, като броят им е над 6000 за последните 60 дни. През последните два месеца са направени над 8000 инспекции по различни направления, в резултат на които са съставени 700 акта за установени нарушения на законодателството в потребителската тематика.

Източник: в. „Монитор”