Константин Райков: „Всеки потребител може да получи помощ и съдействие при възникнал проблем”

15.03.2017
Сподели тази новина

„Дори когато е налице известно изоставане на регулативните норми спрямо това на технологиите в световен мащаб, в ЕС има изградена система и регламенти за връзка между бизнес и потребители, които работят и всеки потребител може да получи помощ и съдействие при възникнал проблем.” Това заяви Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), по време на брифинг в рамките на събитие на Европейския потребителски център – България и КЗП по повод Международния ден на потребителя.

Информационен щанд в столичния търговски център „Сердика“ даде възможност на хората да научат повече за правата, които имат като потребители при пазаруване или пътуване в друга страна от Европейския съюз.

Европейският съюз се стреми да предложи най-доброто за своите граждани и затова скоро след своето създаване той започва да изработва политики, свързани със защита правата на потребителите, благодарение на които в момента можем да кажем, че всички ние се ползваме от най-доброто качество като храни, като играчки, като услуги, каза Огнян Златев, ръководител на Представителството на Европейската комисия у нас, който взе участие в събитието.

Българските граждани все повече търсят правата си и се доверяват на КЗП и ЕПЦ България. Това проличава от повишения брой жалби и искания за съдействие спрямо предишни години. Повишава се и процентът на успешно разрешените казуси в полза на потребителите – над 50%, обяви Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център.

Европейският потребителски център – България предлага безплатно информация и съвети по извънсъдебни трансгранични потребителски въпроси. Той е част от мрежата от 30 центъра в ЕС, Исландия и Норвегия, които работят заедно, за да разрешават потребителски спорове по доброволен път. В България ЕПЦ е към Комисията за защита на потребителите.