Константин Райков: „Потребителите знаят правата си, а и търговците се научиха да правят намаления”

21.12.2018
Сподели тази новина

С годините българският потребител научи правата си, а и търговците вече знаят как да правят намаления. Този извод направи пред БНР Константин Райков от Комисията за защита на потребителите. Въпреки това все още се получават жалби, свързани най-вече с намалените стоки, а едно от нарушенията е, че липсва старата цена на етикета.

„Друго нарушение е посоченият процент отстъпка да не е реалният при калкулация на цената на стоката, затова е хубаво клиентът да пресмята сам“, казва Райков. „Не може да има намаление в намалението, при което търговците натрупват процентите отстъпки от всяко едно намаление и по този начин потребителят остава с впечатлението, че отстъпката е голяма, а това не е така”, добавя Райков.  

Константин Райков обобщава, че най-честите нарушения при съобщенията за намаление са липсата на стара цена, което затруднява потребителя да се ориентира, невярно посочване на размера в отстъпката в процентно изражение действителност на посочения процент намаление и др.

„Българският потребител е много чувствителен относно правата си – не само потребителските, а като цяло, има висока потребителска култура”, коментира Райков. Той посочи, че около такива кампании в Комисията се получават жалби, но те не са повече спрямо аналогични периоди, което означава, че търговците знаят своите задължения, а хората следят за правата си.

В дните преди Коледа предпразничното пазаруване е в разгара си. Последните работни дни търговците очакват значителен оборот. Националният телефон, на който всеки може да подаде сигнал, ако се съмнява дали са спазени изискванията, е 0700 111 22.

Източник: БНР