Димитър Маргаритов: "Когато европейски онлайн магазини блокират български потребители, помага ЕПЦ – България"

11.02.2018
Сподели тази новина

Практиката показва, че досега българските потребители са заобикаляли блокирането на географски принцип при пазаруване от чужди сайтове с поръчка на друг адрес в Европа и доставка с малка куриерска фирма.

Според проучване на Европейската комисия пренасочването към алтернативни сайтове е най-разпространено при домакинските електроуреди.

У нас през изминалата година онлайн най-много са се купували стоки за бита, сочат данни на Националния статистически институт.

След гласувания от Европейския парламент нов регламент за премахване на ограниченията за трансгранично пазаруване в Интернет Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще следи дали се спазва у нас новият регламент за равни условия на пазаруване.

„Ако български потребители имат проблем с това, че чуждестранен търговец не спазва регламента за забрана на геоблокрането, тогава ние можем да бъдем полезни с Европейския потребителски център. Тогава съответният национален орган в държавата, в която е позициониран търговецът, ще може да предприеме необходимите действия“, обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

Търговците имат девет месеца за адаптиране на платформите си да обслужват при еднакви условия местни купувачи и клиенти от други държави в Европейския съюз.

Източник: bTV


По темата:  Bulgariautre.bg  Petel.bg  Flagman.bg