КЗП: "Българските потребители ще похарчат повече по време на Черния петък, отколкото за Коледно пазаруване"

23.11.2018
Сподели тази новина

Средно около 400 лева се очаква да похарчи българинът по време на Черния петък, сочат данни от предварително проучване на нагласите на потребителите. За сравнение, сумата, която ще заделят хората за коледно-новогодишен пазар е около 330 лева. В последните години се наблюдава и завишаване на интереса на хората към кампанията.

Основното предимство на най-популярния търговски ден е, че хората наистина могат да си вземат нещо изгодно. Това може да стане, особено ако са проследили цената му във времето и при различни търговци и са убедени, че тя е реално ниска, обясняват експерти от КЗП.

В същото време трябва да се пазим и от основния недостатък на кампанията - да се купи стока, от която човек няма нужда, но не й е устоял заради ниската цена.

Най-честото нарушение е, когато потребителят е заблуден, че е налице намаление, а такова не съществува. Според закона за защита на потребителите в търговската мрежа, за да обяви намаление търговецът, той трябва да е продавал стоката на старата цена поне 30 дни назад, добавят от Комисията. От там обясняват още, че много често търговецът завишава цената седмица или няколко дни преди кампанията и когато дойде Черният петък и тя бъде намалена, всъщност се продава на реалната й цена отпреди седмица, а това ощетява потребителя.

Източник: БНР