Димитър Маргаритов: „В аквапарковете трябва да има информация за цените и условията на ползване на услугите”

12.07.2017
Сподели тази новина

Аквапарковете задължително трябва да имат информация за цените на услугите и предупредителни табели за евентуални ограничения по отношение на възраст и килограми на лицата, които могат да ги ползват. Това каза пред БНТ Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

„За всеки атракцион поотделно трябва да има информация за възрастовите граници под или над които не може да бъда използван. Задължително е обявяването на цената, както и на продължителността на използването на съоръжението срещу тази цена. Ако има допълнителни услуги, те също би трябвало да бъдат отбелязани на информационните табели”, обясни Маргаритов. Той добави, че потребителите следва да бъдат предварително осведомени и за това какво би следвало да се заплати, ако оставят детето си в детски кът с аниматори, например.

Маргаритов уточни, че аквапарковете представляват строителни съоръжения, които се въвеждат в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Търговците трябва да поддържат регулярна техническа документация за извършване на периодични инспекции за техническото състояние на тези съоръжения и за тяхната изправност. Според председателя на КЗП регулярното поддържане на техническия паспорт и извършването на технически проверки са най-важната гаранция, че няма да се стигне до инциденти. Затова Комисията проверява за воденето на тези регистри.

„Независимо от това, че имат усещането, че всичко е наред в дадено съоръжение и че е налице цялата информация, родителите да не изпускат децата от очи, защото понякога рисковете, особено когато говорим за вода, са големи и могат да се случат инциденти за кратко време и на много плитко”, акцентира Маргаритов.  

Източник: БНТ