Димитър Маргаритов: „Увеличаването на жалбите и намаляването на нарушенията говори за доверие в институцията и по-лоялен пазар”

11.11.2015
Сподели тази новина

„Действително в последно време ние сме все по-търсени. Това няма как да не ни радва, тъй като означава, че хората – колкото и нескромно да звучи – имат доверие в нашата институция и резултатите, които ние постигаме с дейността си, са положителни за тях. Тази може би е една от причините да се наблюдава това съотношение на увеличаване броя на жалбите и на намаляване на нарушенията. А това второто пък, като констатация, може да бъде обяснено и с факта, че нашите активности може би имат и превантивно действие и по този начин самите търговци проявяват по-голяма коректност и лоялност, знаейки че ние присъстваме на терен и че установяването на нарушения и налагането на санкции е по-нежелания ефект, отколкото едно поведение, което в крайна сметка гарантира и на търговците редовни клиенти, а от наша гледна точка това ще бъде добре свършена работа и потребители, които ще бъдат доволни от един спокоен и лоялен пазар.” Така Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), коментира последните очертаващи се тенденции в резултатите от контрола на ведомството върху пазара и добави:

„Надявам се, че и нашите информационни кампании допринасят за това да могат самите потребители да знаят какви са техните базови права и оттам – да могат по-лесно и сами да си помогнат, когато случаят не представлява особена сложност.”

„В последно време много интензивно българинът започва да се доверява на онлайн търговията и цифрите показват, че имаме с близо 35% увеличение на потребители, които търгуват онлайн, като във финансово изражение това са около 5 милиарда оборот на годишна база, което е доста сериозно, и че вече е припозната като един много ефикасен способ за набавяне на различни стоки и услуги онлайн. Мисля, че е важно да присъстваме като контролен орган на този пазар.”, допълни Маргаритов.

 

Цялото интервю:  БНР – Благоевград