Димитър Маргаритов: "Туристическите услуги стават все по-качествени в България"

31.10.2018
Сподели тази новина

Качеството на туристическия продукт в България се подобрява. Повече проверки, по-малко нарушения и спад на оплакванията от туристи, отчита Комисията за защита на потребителите. Според председателя на Комисията Димитър Маргаритов, все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в т.нар. некатегоризирани обекти, за разлика от минали години, когато това е било честа практика.

По думите му положителното развитие на сектора е свързано с две основни обстоятелства. Първо, желанието на самите търговци да повишат качеството на предоставяната от тях услуга. И второ – бдителността на потребителите, които все по-често сигнализират при проблем. Маргаритов открои два от основните проблеми, от които се оплакват най-често потребителите - разочарованието от разминаването между описаното в офертата и обективната реалност, както и заблудите и нелоялните търговски практики при “ол-инклузив“ пакетите.

Председателят на Комисията за защита на потребителите коментира още, че в туристическите обекти в благоевградска област, също се констатира подобряване качеството на туристическите услуги, като вече почти не се наблюдава липса на категоризация на обектите. „Това, върху което трябва още да се поработи е, стриктно и точно да се анонсира в офертите и в рекламите категоризацията на обекта, за да няма заблуда на потребителите“, коментира още Димитър Маргаритов.

Източник: БНР