Димитър Маргаритов: "Потребителите настойчиво да търсят информация за продуктите и от консултантите"

17.05.2015
Сподели тази новина

„Тъй като невинаги от етикета на съответната стока става ясно всичко, въпреки че би трябвало, хората настойчиво да търсят информация и от консултанти, които би следвало да има на тяхно разположение при всеки търговец.” – такъв съвет отправи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в Новините на Нова ТВ. Поводът бе разпространената от КЗП в началото на тази седмица информация, че на българския пазар се предлагат рециклирани телекомуникационни устройства, а потребителите не биват уведомявани за това обстоятелство по ясен и разбираем начин. Залепените от производителите стикери върху опаковките на продуктите с надпис „RFB” и “PRE-OWNED” и добавените от българските търговци етикети с надпис на кирилица „РЕФЪРБИШ” не са достатъчни за една част от потребителите да се ориентират, че става дума не за нови, а за обновени устройства.

Продуктите попадат в категориите „REFURBISHED” и “PRE-OWNED”, когато са били върнати на търговеца от предишен купувач по някаква причина и след това са им били възстановени оригиналните параметри, работно състояние или визия, като са инспектирани и тествани от квалифицирани техници. Те не са нови и обикновено са пускани на по-ниска цена от нормалната като ремаркетирани или „ обновени”. Тези продукти често преминават през по-интензивни тестове спрямо нов продукт с цел да се предотврати връщането отново и поради това са добили популярност. За да бъдат защитени икономическите интереси на потребителите, обаче, те следва да бъдат ясно и разбираемо информирани относно обстоятелството, че им се предлага рециклиран продукт.

Източник: Нова ТВ