Димитър Маргаритов: "Потребителите да не се изкушават при промоции само заради високия процент намаление и да проверяват за цената и при други търговци"

19.08.2015
Сподели тази новина

„Съветваме хората, колкото и да са изкушени от различни промоции с високи проценти, да не се доверяват само на една впечатляваща цифра.” - коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) в репортаж на БНТ, посветен на най-често срещаните схеми на заблуда при провеждането на промоции. Той посъветва още потребителите, преди да вземат решение за покупка, да проверят цената на продукта и в други търговски обекти.

Най-често срещаната схема за заблуда на клиентите е, непосредствено преди да обяви голямо намаление, търговската верига да повиши цената на продукта. Това позволява в периода на промоция, веригата да обяви по-голям, съблазнителен процент на отстъпка.

Друг, често срещан трик, който правят някои от веригите, е да изчисляват процента на намалението не върху последната цена, а на базата на друга, по-висока стойност, на която стоката е била предлагана преди това.

„И в двата случая се анонсира един много висок процент намаление, който не е реален. А заради този процент потребителят се изкушава и прави покупка, която иначе не би извършил. Тази покупка уврежда икономическите му интереси.” – посочи Маргаритов.

В разстояние на няколко дни КЗП забрани две нелоялни практики при провеждане на промоции – на производител на хранителен продукт и на голяма търговска верига.


Източник: БНТ