Димитър Маргаритов: "Понятието „потребител“ има еднаква тежест и значение в цяла Европа"

15.03.2019
Сподели тази новина

Понятието „потребител“ има еднаква тежест и значение в цяла Европа. Това каза в сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ председателят на КЗП Димитър Маргаритов по повод Международния ден на потребителя. По думите му дългогодишните усилия и достиженията на потребителското законодателство се разпростират и в България. Българските граждани са привилегировани като част от обществото на ЕС, възползвайки се от всички извоювани права, обясни той. „Ние пълноценно можем да се възползваме от това, че няма такси за роуминг, от това, че вече от декември миналата година няма т.нар. геоблокиране, тоест не можем да бъдем изключвани, само въз основа на това, че сме граждани на определена държава, да пазаруваме от електронни магазини, базирани в друга държава. Тук говорим, разбира се за територията на Европейския съюз. В това отношение аз смятам, че наистина са постигнати много неща и ние можем да сме радостни, че сме част от това общество. Ето, това, което предстои например – знаете колко актуална е темата за т.нар. двойни стандарти при храните, но според мен предстои доста работа да признаем и установим, че това се случва и в други области на потреблението. Възможността и желанието, което е демонстрирано и ще бъде факт в нормативни актове в скоро време, тези двойни стандарти да бъдат преодолени и всички ние да сме абсолютно равнопоставени, когато пазаруваме, когато правим своя избор, и да знаем, че на нас не ни се предлага нещо по-лошо, отколкото на други потребители. Всичко това навежда и насочва към извода, че да – мисля, че понятието „потребител“ има еднакво значение, еднакви права и ние българите сме по-скоро бенефициенти“, добави Димитър Маргаритов. Председателят на КЗП коментира още, че регламентациите за потребителските права се развиват изключително динамично. „Онова, което е извоювано на основата на базовите потребителски права, днес вече са съвсем конкретни измерения на дигиталния свят и на преодоляването на виртуалните граници в общуването, включително и в пазарното общуване“, каза още той. 

Източник: Информационна агенция "Фокус"