Димитър Маргаритов: "Понякога хората не реагират на потребителски проблем, защото не знаят как да го направят"

27.08.2019
Сподели тази новина

Нашата идея е да сме максимално полезни на хората, като им предоставим информация относно това какви са най-типичните случаи, в които те могат да станат жертви на нелоялни търговски практики и как да реагират, ако попаднат в подобна ситуация. Това каза председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред БНР по повод провежданата от институцията информационна кампания „Най-важното за потребителите през лятото“.

„Именно затова ние обособихме няколко тематични ядра. Например, за резервациите – когато отидете на място как да реагирате; в търговската мрежа, където през лятото по-лесно можем да бъдем заблудени, понякога чисто защото сме в отпускарски дух и т.н.; какво да направим, ако банкоматът глътне картата или пък не ни предостави желаната сума“, обясни Маргаритов. „Практически полезни неща, които се надявам да са стигнали до повече хора, защото ние – и от нашата практика, но и от медиите установихме от провеждани анкети, че все още като че ли се чувства известен дефицит на информация и хората не смеят да реагират, защото не знаят точно как да го направят“, добави той. „Тук вече идва нашата роля с превантивната ни функция – да обясним, да помогнем, да насочим как да се постъпи. Защото без активната потребителска позиция и ние не бихме могли да бъдем достатъчно ефективни“, коментира председателят на КЗП.    

​Източник: БНР