Димитър Маргаритов: „Най-важното за нас сега е да можем бързо да се притечем на помощ на потребителите при проблеми през летния им отдих”

01.07.2019
Сподели тази новина

Българският турист все още предпочита в последния момент да организира почивката си. От днес практически започва най-активният летен сезон, както е било и в други години. Всички курортни селища са напълно готови да посрещнат своите туристи. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в Сутрешния блок на БНТ.

Маргаритов потвърди, че екипите на Комисията са на терен от началото на месец юни, а целта на проверките тогава е била предимно превантивна. „Нашите наблюдения показаха, че не всички обекти бяха отворени с пълен капацитет. Сега най-важното е, когато има някакъв конкретен казус, да реагираме веднага, за да може – освен да наложим санкция, ако се установи, че е извършено нарушение – бързата реакция да помогне и за това засегнатите потребители да получат някаква компенсация”, заяви председателят на КЗП. Той допълни, че от настоящия месец контролният орган ще уплътни екипите си основно по морето, но и в планинските курорти. „Имаме готовност да извършим всичко необходимо, за да сме сигурни, че това, което зависи от нас за привличането на повече туристи в най-активните два месеца, сме го направили”, добави още той. 

В студиото на БНТ Димитър Маргаритов коментира и въпроса с ранните резервации. „Тези дестинации, които са наблизо до нас и в миналите години имаха известни проблеми със сигурността, успяха да повъзвърнат малко присъствието си. Освен това, ако говорим за пазар Русия, знаем, че все още България изисква визи за руските туристи, докато в повечето съседни страни не е така и това улеснява до известна степен избора на тези чуждестранни туристи към някоя от другите дестинации”, посочи той. Според него цената също има значение, а „когато потокът е по-голям, транспортните разходи са по-ниски”.

„Комплексни са факторите, но важното е това, което зависи от нас, да бъде направено в максимална степен и именно поради тази причина ние сме в пълна готовност да осъществяваме проверки по цялото Черноморие, а и във вътрешността на страната. България предлага чудесни условия и за летен планински туризъм и доста от нашите сънародници вече предпочитат и такъв тип почивка при по-голямо спокойствие, прохлада, добра природа, исторически забележителности”, коментира Маргаритов.

В края на разговора председателят на КЗП насърчи туристите при проблем, който не успеят да уредят с търговеца, да търсят за съдействие КЗП: „Може това да стане по интернет. Включително да приложат всякакви материали, с които разполагат по повод случилото се – както документи, които могат да бъдат снимани и прикачени към жалбата, така и видеоклипове и снимки и каквото друго е подходящо, за да можем и ние да добием представа за това какво точно се случва и да реагираме”. При затруднения в чужди държави българите също могат да получат помощ чрез функциониращия към КЗП Европейски потребителски център – част от мрежа в целия Европейски съюз. 

Източник: БНТ