По думите му за първи път от пет години насам се наблюдава известен спад в броя на получените жалби. През изминалата година те са близо 21 000, което е с около 10 процента по-малко спрямо предходния период, посочи Маргаритов в ефира на Дарик радио. Според него, контролът и превенцията, подобряването на културата на търговците, а и самото потребителско поведение води до това намаляване на оплакванията.
Маргаритов съобщи още, че през 2019 година КЗП е съставила над 2 000 акта и още толкова наказателни постановления с наложени санкции на провинили се търговци.
Председателят на КЗП заяви, че нелоялните търговски практики остават основен проблем и през 2019 година – разследвани са над 200 отделни случая. Той припомни, че с предстоящите нови европейски правила нарушения като двойния стандарт при храните, например ще се санкционират с до 4% от годишния оборот на търговеца. „Смятам, че щом европейските институции възприемат този подход, то той естествено ще стане в някаква степен част и от националното законодателство и може би в тази или през следващата година това ще бъде и основният механизъм, по който ще се разгърне санкционната дейност“, коментира Маргаритов.
През 2020 година основни приоритети в дейността на КЗП ще бъдат контролът за безопасността на стоките, качеството на туристическия продукт и привличането на неправителствения сектор при разглеждането и решаването на потребителските жалби, обяви Маргаритов.
Източник: Дарик радио