Димитър Маргаритов: "Информационните табели в аквапарковете са важни за предотвратяването на инциденти"

07.07.2018
Сподели тази новина

„Хората понякога си казват, че документите не са толкова важни. Но наличието на технически паспорти, на съответните удостоверения за въвеждане в експлоатация на съоръжението, на дневници, които да показват минало ли е даденото съоръжение техническа профилактика и какви ремонти са извършвани – това са абсолютно необходими реквизити, за да сме спокойни”, обяснява председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред Нова ТВ.

Децата се забавляват. Родителите наблюдават. А институциите са нащрек.

По документи атракционите трябва да са технически безопасни. А родители, търговци и спасители с широко отворени очи.

Собствениците на водни пързалки у нас са задължени да осигурят поне един спасител, който да контролира спусканията. По морските паркове опашките по пързалките са дълги. Правилата са навсякъде, а табели дебнат отвсякъде. Но дали някой ги чете?

„Дори понякога да изглежда леко досадно това, че трябва да прочетете една табела със съдържащата се на нея информация, много е необходимо, за да предпазим и сами децата си от тези рискове”, добавя Маргаритов.

По думите на маркетинг мениджър в аквапарк малолетните до 14 години и непълнолетните до 18 години задължително трябва да бъдат придружавани от възрастен – родител, роднина, попечител, който да полага грижа за тях.

С пожелателен, но не и задължителен характер е децата да бъдат с вързани коси или с водни шапки, а от банските им да не стърчат връзки. Децата с ръст под 1.30 см не могат да се пускат по всички водни пързалки, а за по-високите това е разрешено. Правилата са съобразени с дълбочината на басейните.

Призивът към всички е – да се забавляваме разумно. А родителите да бъдат по-бдителни към децата си. Защото, по думите на собственик на такъв тип обект „няма как да се сложи бавачка до всяко дете”.

Източник: Нова ТВ