Димитър Маргаритов: „Електронните магазини и куриерските фирми да си осигурят необходимия капацитет, за да доставят пратките за празниците в срок”

19.12.2018
Сподели тази новина

В последните седмици се наблюдава един зачестяващ проблем, свързан със забавянето на доставката на поръчани онлайн стоки, потвърди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Bulgaria On Air.

Според него причините това да се случва са няколко. „Едната от тях вероятно се дължи на доста бурното развитие на онлайн търговията и може би невъзможността на всички играчи на този динамично развиващ се пазар да отговорят на потребностите и на темпото, с което се осъществяват поръчките – особено сега, когато имахме кампанията „Черен петък” и предстоящите Коледно-новогодишни празници”, посочи Маргаритов.  

Председателят на КЗП увери, че Комисията интензивно следи онлайн магазините за обявяването на сроковете за доставка, както и при неспазването им – кои са нарушили правилата, за да бъдат санкционирани. Той се обърна към търговците и куриерските фирми с препоръка в предстоящите по-натоварени дни да си осигурят необходимия капацитет, за да могат да се справят със сроковете. „Дори и да се опитат да се измъкнат по някакъв начин, те ще бъдат глобявани за това, че няма да спазят евентуално сроковете”, категоричен бе Маргаритов. Потребителите посъветва да пазаруват от надеждни електронни магазини. „Невинаги това е пълна гаранция, че ще получат стоката навреме. Обикновено тези, които предлагат услугите си трайно на пазара, намират начини за дублиране на доставчици и т.н., които да се опитат в максимално кратки срокове да решат проблема, дори и такъв да възникне”, обясни той. Полезно за потребителите би било предварително да проверят и с кой куриер работи електронният магазин. Обезщетение за забавяне на доставката е допустимо при претърпени вреди, които трябва да бъдат доказани, разясни още Маргаритов.   

В студиото на „България сутрин” председателят на КЗП предупреди и за рисковете при резервации на празнични пакети в последния момент. Например, потребителят може да бъде заблуден, че му се предлага намаление, а после да установи, че стаята няма изглед към планината и че нейната цена е такава по принцип. „Важното е да се проучва внимателно и да се прави съпоставка. Ще има достатъчно възможности на пазара за различен тип оферти със сходни елементи. Моят съвет е да не гледаме само процента намаление, който може да е в ярки, светещи цветове, а по-скоро цената и то в сравнение с други подобни оферти”, каза Маргаритов.

Димитър Маргаритов обърна внимание на потребителите да внимават да не им „пробутат” хранителни стоки с изтекъл или изтичащ срок на годност, тъй като е възможно, докато дойде време да ги сложат на новогодишната трапеза, те вече да не са годни за консумация. Важно е да следят и за останалата информация върху етикета. За да се намали рискът от попадането на опасни за здравето продукти, трябва да се избягват амбулантните търговци – както при покупката на храна, така и на алкохол.  

Източник: BG On Air