Димитър Маргаритов: "Едва 75 сигнала за нарушения за туристически услуги са подадени до КЗП от началото на сезона"

09.08.2018
Сподели тази новина

От началото на сезона на горещия телефон, в офисите и чрез електронната форма на страницата на КЗП са подадени 75 сигнала. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в дневния блок „Добър ден“ на Радио „Фокус“. Той уточни, че извършените проверки на туристически обекти, места за настаняване, заведения, както и в обекти от търговската мрежа у нас са над 1 200. По думите му в около 10% от извършените проверки са били установявани различен тип нарушения. „Те основно са свързани с предоставената информация, която в случаите на нарушения се е оказала невярна, както и с неща, които се срещат и по принцип в търговската мрежа – например, несъвпадане на обявените цените с таксуваните от касовите апарати. По отношение на туристическите услуги, най-често нарушенията се изразяват в разминаване между обещаното и реално предоставеното на място – несъответствие на качеството на услугите спрямо звездите на обекта, непредоставяне на някои обещани услуги от каталога и т.н..“, обясни Маргаритов. Той коментира, че данните показват тенденция за намаляване на сигналите за нарушения. „В предходни години по същото време са били над стотина, а и повече. Сега по-скоро намаляват. Това е косвено доказателство за тенденция на стабилизация. Тези нарушения, които сме наблюдавали като по-чести и симптоматични, постепенно се изчистват от туристическия пазар“, добави той. Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов каза още, че много по-малко – едва около 10, са случаите, в които са открити работещи некатегоризирани туристически обекти.

Източник: "Фокус"