Димитър Маргаритов: „Два пъти по-често ни търсят за консултации, отколкото за жалби”

13.08.2015
Сподели тази новина

„В нашите приемни по Черноморието от началото на сезона са постъпили около 60 жалби и сигнали на потребители за нарушения, които са извършени от търговци спрямо тях. Също така са поискани над 100 консултации по въпроси, касаещи защитата на потребителските права.”, заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Радио „Варна” (БНР).

„Оказва се че в почти два пъти повече от случаите потребителите търсят нашите експерти, за да могат да се информират предварително за това какви са евентуалните рискове, които ги „дебнат” по време на тяхната почивка, как биха могли да се защитят, ако някой недобросъвестен търговец предприеме спрямо тях действия, които не са в съответствие с изискванията на закона и на добрите практики.” - коментира още Маргаритов.  

В началото на летния сезон КЗП разкри свои постоянни приемни в големите градове и курортни комплекси по Черноморието в полза на почиващите туристи. За определени периоди от време временни офиси имаше в Каварна, Китен и Приморско. Тези дни ще започне работа такава приемна и в Обзор.

На въпрос за какво най-често се оплакват потребителите в приемните на КЗП по Черноморието ръководителят на ведомството посочи, че са няколко основните групи проблеми, свързани с предоставянето на туристически продукт. По думите му най-често се касае за разминаване на това, което се предоставя реално, спрямо това, което потребителят е очаквал да получи, когато е избирал своята почивка или е сключвал договор за съответния пакет.

„В различни хотели сме установявали, че предоставяните услуги не съответстват на категоризацията на обекта – липсват основни услуги, които са задължителни за дадената категория. В този случай ние предприемаме действия по налагане на санкции и по информиране на министъра на туризма относно тези разминавания, за да се стигне до уравняване на категорията на обекта спрямо качеството на предоставяните в него услуги. Оплакванията срещу получаваните в заведенията услуги са свързани най-вече с менютата – било то, че липсва информация за грамажа на ядките или пък нещо, което ние считаме, че е съществено, защото е и заблуждаващо като например посочване на цените в евро вместо в български лева, както е задължително по закон.”, поясни Маргаритов.  

Постоянно действащите приемни на КЗП по Черноморието ще функционират до края на активния летен сезон.

Източник: Радио Варна (БНР)