При пазаруването по интернет е важна информираността и удобството да можете да съпоставите бързо различни оферти в реално време и да установите коя цена наистина е най-подходящата и кой артикул можете да купите най-изгодно. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БНР.
Хората като че ли разбраха, че не са чак толкова големи рисковете при пазаруването онлайн, както в началото имаше притеснения за плащанията с карти и т.н. Но трябва да се внимава при всички положения при набирането на достатъчно информация относно най-напред надеждността на самия търговец. Второ, вече на самите параметри на покупката, която ще направим, както и на допълнителните разходи, които е възможно да възникнат. Трето, трябва да знаем, че имаме право на отказ в 14-дневен срок за основните групи стоки, които най-често се пазаруват по интернет”, информира той. И обясни, че законът ни дава възможност да я изпратим обратно на търговеца просто защото тя не ни е харесвала.
„Тук не става въпрос за дефект. Ако стоката даде дефект, тогава при всички положения имаме правото на рекламация и съответно задължението на търговеца е да отстрани този дефект или да предприеме някакви други действия, за да удовлетвори претенциите на потребителя”, уточни Маргаритов.
Най-сериозният риск при този вид търговия е да попаднем на мними търговци, които да ни вземат парите и нищо да не доставят. Сред най-често срещаните нарушения и оплаквания от потребителите са отказът на търговеца да приеме обратно стоката в 14-дневния срок, липсата на информация за самия търговец, предлаганите стоки или органите за алтернативно решаване на спорове.
Източник: БНР