Димитър Маргаритов: „Българският потребител изпитва неудобство да защитава правата си, а не трябва да е така”

25.11.2015
Сподели тази новина

„Поначало българският потребител като че ли изпитва неудобство да защити правата си дори тогава, когато е абсолютно сигурен, че е жертва на нарушение. Това не трябва да бъде така, защото самите потребители също влияят върху поведението на търговците и те в крайна сметка разбират или би трябвало да разберат, че лоялността и коректността на пазара е и в тяхна полза, защото им гарантира по-редовни клиенти.”, коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) в предаването „Всяка сутрин” на телевизия „Канал 3”.

„Действително в навечерието на толкова много празници търговците се изкушават да практикуват различни „хитринки” и потребителите често могат да станат жертва на несъществуващи намаления, на промоции, които впоследствие да се окаже, че не са такива, каквито са анонсирани. Затова нашата контролна дейност е съсредоточена и ще бъде още по-съсредоточена в следващите дни в това да не се допускат на пазара подобни нарушения.”, обясни Маргаритов за проверките на КЗП по повод предстоящите празници през декември.

„Срещали сме в предишни наши кампании несъществуващи намаления. Например, търговецът анонсира един висок процент на отстъпка, но всъщност цената, от която той формира този процент не е действителната цена, на която стоката е трябвало да бъде продавана поне един месец преди това намаление.”, поясни ръководителят на институцията.

Той даде следния пример: „Много често, както сега, когато предстои да бъдат купувани подаръци, търговците предлагат различни комплекти, за които анонсират промоции, а при нашия анализ се оказва, че ако тези продукти бъдат закупени поотделно, може да са дори по-изгодни, отколкото в тази комбинация, която се представя за много атрактивно предложение.”

„Попадали сме на нелоялни търговски практики, както в по-малките търговски обекти, така и в големите вериги, които обикновено имат повече ресурс да осъществяват рекламни кампании за различен тип промоции и намаления, при които анонсират чрез брошури в големи количества много атрактивни стоки на много ниски цени. Когато обаче отидете в търговския обект, установявате, че няма наличност на тези стоки. Но, бидейки вече в магазина, вие неминуемо започвате да пазарувате и стоки, които се предлагат на нормални цени.”, добави още Маргаритов.

Източник: Канал 3