500 жалби в празничните дни е получила КЗП

03.01.2019
Сподели тази новина

500 жалби е получила Комисията за защита на потребителите по време на Коледно-новогодишните празници. Обичайно, интересът към институцията се засилва по това време на година, заяви за ТВ Европа председателят Димитър Маргаритов.

„Жалбите касаеха и търговията в конвенционалната мрежа, но и търговията онлайн където все по-активно потребителите предпочитат да пазаруват”, добави Маргаритов. Около 60% от подадените жалби са за сериозни нарушения, посочи още той. И допълни: „Има и случаи, в които става въпрос за чисто емоционална реакция, а не за нарушение на конкретно потребителско право, което ние можем да защитим. Дори и да има случаи на неоснователни жалби, ние по всеки конкретен казус извършваме проверка. Това от своя страна действа дисциплиниращо спрямо търговците, без непременно те да са нарушили правилата на играта, разбират, че има контрол и не бива да правят неща, които – да речем – с цел бърза печалба по време на празниците, могат след това да им доведат главоболия.”      

Част от най-честите оплаквания, които Комисията за защита на потребителите е получила в дните около Коледно-новогодишните празници, касаят неудовлетворени рекламации на дефектни стоки, фалшиви промоции, както и неправилно маркиране на цената при финализиране на покупката.

В онлайн пространството хората са пускали жалби основно за забавени доставки, отказ от връщане на покупка в законовия срок и неизпълнена поръчка.

Източник: ТВ „Европа”