В примката на "Черния петък"...

12.11.2018 - 26.11.2018
Изтекла кампания
Сподели тази новина

В последните години и в България се регистрира все по-голям интерес към кампанията „Черен петък”. Търговците отрано промотират акциите за намаления, които ще предложат на своите клиенти. А преди това най-вероятно са направили своите проучвания, за да преценят какъв да бъде размерът на отстъпките, на кои стоки или услуги от предлагания от тях асортимент да акцентират при рекламните си кампании, дали да не удължат периода на „Черния петък” и да го „превърнат” в „Черен уикенд”, каквито тенденции наблюдаваме у нас през последните няколко години.

Постепенно се увеличава и спектърът на стоки и услуги, които се предлагат в рамките на тази кампания.

В резултат на всичко това оборотите се увеличават в пъти в сравнение с останалите дни в годината.

Затова експертите на Комисията за защита на потребителите препоръчват на хората да пазаруват с „повишено внимание”.

 

Няколко практични съвета:

 

Кампанията „Черен петък” не може да е единствена причина да купите!

Това, че тече подобна кампания, не бива да Ви амбицира да се включите в нея.

Проучвания сочат, че над 45% от хората пазаруват от „Черния петък” заради акциите. Те търсят сред стоките с намалени цени и така черпят идеи какво да си купят. А всеки трети следи кои продукти ще бъдат намалени най-много и това предопределя какво ще пазарува.

 

Високият процент отстъпка не е гаранция, че пазарувате изгодно!

Всеки търговец би могъл да продава дадена стока, която Ви интересува на различна цена. Затова е възможно при един да върви по-скъпо и дори в кампания за намаление да е по-неизгодна за потребителя, отколкото да си я купи от друг, дори и без намаление. Затова е важно да се провери на повече места, включително ретроспективно, за да се засече как се движи нейната цена във времето. Вече повече от половината потребители в Интернет следят акции на конкретни видове продукти, които са си набелязали.

 

Обмисляйте всяка покупка!

Не вземайте в движение решения да си купите нещо, само защото е намалено.

34% от потребителите „планират” импулсивно покупките си, тъй като от най-голямо значение за тях е, че ще пазаруват продукти с намаление – когато попаднат на реклама в медиите или банер в интернет за определено намаление, те спонтанно решават да купят.

 

Не оставяйте качеството на стоката на заден план!

По време на подобни кампании фокусът е върху ниската цена, а качеството се смята за второстепенно от над 60% от потребителите в Интернет.

 

Свързани новини:

   Константин Райков разкри за какво да внимаваме при "стоковите кредити" в кампанията "Черен петък"

   Вижте съветите на Европейския потребителски център за безпроблемно онлайн пазаруване от "Черния петък"

   Не се доверявайте сляпо на анонсираните високи проценти отстъпки в предстоящата кампания "Черен петък"

   Българинът гледа към "Черния петък" с прагматизъм и рационалност

   Неясните условия на кампанията "Черен петък" объркват потребителите

   Внимавайте да не Ви обвържат с дългосрочни договори по "Черния петък"

   Има ли изкуствени завишения на цените в последните дни преди голямото намаление за "Черния петък"

   При импулсно натискане на бутона "купи" може да се сдобием с ненужни и не чак толкова евтини стоки

   Екипи на КЗП ще с приоритетно в големите магазини през днешния "Черен петък"

   Няма законова забрана за комбинирано предлагане на стоки и услуги, но условията трябва да са ясни и потребителите да внимават

   Потребителите ще похарчат повече по време на "Черния петък", отколкото за Коледното пазаруване

   Търговците на могат да ограничават законовите права на потребителите и в кампанията "Черен петък"

   "Черният петък" в България се очертава не като един ден, а като малко по-продължителни периоди

   Българите се изравниха с италианците, заделили по 400 лв. за "Черния петък"

   250 проверки в магазинната мрежа извърши КЗП в "Черния петък"

   15 случая на неясни условия на намаленията засякохме в "Черния петък"

   Удълженият в уикенд или седмица "Черен петък" дава възможност на потребителите за изгодни покупки по-дълго време

   Колко са изхорчили пазаруващите на "Черния петък?"

   Гражданите сигнализираха за нереални и завишени цени и за липсващи наличности в "Черния петък"

   Българинът си купи от "Черния петък?" конкретно набелязани и необходими стоки на по-изгодни цени

   Българинът показа разум и практичност в кампанията "Черния петък", но и склонност да отстъпи от качеството заради намалената цена