Специална защита на по-възрастните хора от нелоялни практики

04.01.2016 - 31.12.2016
Изтекла кампания
Сподели тази новина

По-възрастните хора са изложени на повече рискове при ежедневното им съприкосновение с търговците. Това ги превръща в уязвима група потребители.

 „От жалбите на по-възрастните потребители до нас разбираме, че без да осъзнават навреме, те често стават жертва на различен тип некоректни действия на търговци, които по-рядко засягат други граждани. За съжаление, в повечето случаи за това се разбира чак след като вече са налице сключени дългосрочни договори за ненужни за тях услуги и разтрогването им без неустойки може да стане едва при доказване, че са подписани в условия на прилагане на нелоялна практика. Това обикновено изисква повече време. Нашата цел е в партньорство със Сдружението и членовете му предварително да узнаваме какво заблуждава хората от тази уязвима група, за да работим за преустановяването на подобни практики, като същевременно оказваме помощ на тези граждани да са по-подготвени при взаимоотношенията им с търговците, особено при предлагането на телекомуникационни услуги или при т.нар. продажби извън търговски обект”. Коментарът е на Димитър Маргаритов, председател на КЗП.

Затова комисията реши да проведе специална кампания и да привлече хората от „третата възраст” като активни участници при усилията за превенция на насочените към тях нелоялни търговски практики. Идеята е да се обменят динамично данни за състоянието на пазара и да се разискват възможните мерки за неутрализиране на негативните тенденции в него.

На официалната интернет страница на КЗП ще се създаде специална рубрика, в която достъпно да бъдат разяснени базовите понятия и публикувани връзки към страниците на други компетентни органи за контрол, които също биха могли да са им полезни в различни ситуации.

В рамките на кампанията КЗП подписа споразумение за сътрудничество със Сдружението „Народно движение против корупцията и за иновативна икономика”. Предвиждат се и инициативи за повишаване информираността на тази група граждани за правата им като потребители на стоки и услуги. Целта е да те могат да се справят по-ефикасно със ситуации, в които търговци се опитват да ги подвеждат да сключват неизгодни за тях сделки. Фокусът ще бъде поставен върху продуктите, които не са им достатъчно добре познати.

Планира се и изготвяне на информационни материали, които да помогнат на тези хора да се запознаят бързо и лесно със своите права на потребители.

За оптимална ефективност на инициативата резултатите от отделните кампании и събития ще бъдат представяни на обществеността.


 

Свързани новини: 

КЗП с препоръка към по-възрастните граждани при посещение на офиси на телекомите

в. "Трета възраст", КЗП съветва възрастните да внимават какво подписват

в. "Трета Възраст", Димитър Маргаритов: "Възрастните са основна жертва на агресивните търговски трикове"