Кампаниите за намаления – възможност за по-изгодни покупки или риск от подводни рифове

08.08.2018 - 31.03.2020
Активна кампания
Тази кампания изтича след
2020-03-31 23:59:00
Сподели тази новина

Намаленията са добра възможност за покупки на изгодни цени. Трябва обаче да имаме предвид, че пазаруването от подобни кампании не ни гарантира, че ще се сдобием с дадена стока на най-ниската за нея цена на пазара. Намалението на въпросния артикул означава единствено, че този търговец го предлага по-евтино в сравнение с предходен период.

За да сме сигурни, че пазаруваме „на сметка”, трябва предварително да проучим пазара и да се информираме на какви цени се предлагат на различни места търсените от нас продукти. Не е изключено намалената цена при някои търговци на необходимата ни стока да е по-висока от тази при други, където е редовна.

 

Кои са най-често срещаните капани при намаления?

 

- фалшиви намаления

При тях намалената стока никога не е била продавана на старата, по-висока цена.

 

- нереални намаления

В тези случаи посочената по-висока, стара цена не е прилагана един месец преди началната дата на намалението, както изисква законът. Това означава, че търговецът може за кратко да е вдигнал цената, за да може после да обяви по-атрактивен процент намаление. 

 

- условия, които са неясни или не се прилагат на практика

Възможни са условия за намалението, като това обявената отстъпка да важи при покупка на два артикула. Би било нарушение, обаче, ако никъде не се посочва, че трябва да бъдат от един и същи вид, например две ризи или два панталона.

Друго условие може да е изискване за минимална сума на покупките. Редно е то да бъде оповестено отнапред, а не да стане ясно едва на касата при плащането.

 

- отстъпката не се прилага на касата  

Следете внимателно цената, която се маркира на касата. Препоръката се отнася в още по-голяма степен за стоките с намаление. Понякога отстъпката не е въведена в системата и може да бъде маркирана редовната цена.

 

- промоционални брошури

Понякога търговците разпространяват твърде голям тираж брошури с промоционални стоки, но може да се окаже, че в търговските обекти липсват наличности от тях. Или пък цените в брошурата да не съвпадат с реалните в магазините от веригата.

Винаги настоявайте търговците да спазват условията на кампанията за намаление. Ако откажат да Ви предоставят анонсираните отстъпки, откажете се от покупката. В случай че липсват количества от промоционални продукти, Вие имате право да настоявате търговецът да Ви предостави подобни със същите качества и на сходна цена.

 

Какво още е полезно да знаете, когато пазарувате при намаления?

  • Търговецът е длъжен да посочи старата и новата цена на стоката, за да можете да се ориентирате какъв е процентът на намалението.
  • Попитайте консултантите има ли условия, при които важи намалението, и ако – да, какви са те. 
  • Не подхождайте емоционално при вида на съобщение за намаление! Понякога търговците намаляват залежала или не особено привлекателна стока, която не са могли да реализират, с цел да ви привлекат да влезете в магазина и там консултантите да ви продадат от другите артикули на редовни цени.
  • Намалението не може да е по-късо от един работен ден и по-дълго от един месец. 

 

Повече по темата:

   Внимавайте намалените цени на стоките през януари да не се окажат същите от декември

   Напоследък все по-често получаваме сигнали за заблуждаващи намаления в интернет

   КЗП предупреждава за уловките на летните намаления

   Кампаниите за намаления не отменят правото на рекламация при дефект

   Намаленията, промоциите и разпродажбите дават възможност на потребителите за изгодни покупки

   При удължаване периода на намалението новият процент отстъпка се хормира от последната прилагана цена

   При намаленията акцентът трябва да пада върху цената, а не върху процента на отстъпката

   В сезона на разпродажбите - подвеждащи ли са ниските цени?