Как да избегнем заблуди за качествата на продуктите?

05.12.2018 - 31.03.2020
Активна кампания
Тази кампания изтича след
2020-03-31 23:59:00
Сподели тази новина

Потребителите посещават ежедневно големите вериги за хранителни стоки, както и по-малките квартални магазини. Един от основните критерии при избора на продукти е цената, но все по-често хората си дават сметка за значението на качеството най-вече именно на храните и търсят оптималното съотношение между това, което ще заплатят спрямо онова, което ще получат срещу парите си. Неслучайно на общоевропейско ниво бе изведен въпросът за двойния стандарт на потребителските стоки в различните държави от Европейския съюз.

Най-често поставяните от гражданите пред Комисията за защита на потребителите въпроси относно заблуди за качествата на продуктите касаят продажбата на промишлени стоки: комуникационна и аудио-визуална техника, битови електроуреди, обзавеждане за дома, за градината и т.н. Те са свързани основно с невярна или скрита информация за условията на сделката или пък за самите характеристики на изделията.

По отношение на хранителните продукти Комисията също има произнасяния за нелоялни практики по повод заблуди за съдържанието. Например, мащабна проверка на контролния орган установи, че редица производители си бяха позволили да продават „имитиращи продукти“, които представяха за „сирене“. Наложени бяха забрани на тези практики, като същевременно нарушителите бяха санкционирани.

Повече по темата:

   Намирането на златната среда между атрактивното и коректното в рекламата ще предпази потребителите заблуди

   "Светофарните етикети" са добър ориентир за потребителите относно качествата на хранителните продукти

   С новия препоръчителен стил на брандиране на храните се очаква да се замислим повече за избора, който правим

   Бляскавите реклами трябва да отговарят на действителността

   По-полезни ли са храните, обозначени като "детски"?