Имат ли готовност паркингите на моловете да посрещнат увеличения през зимата трафик в безопасни за потребителите условия?

04.12.2018 - 31.12.2018
Изтекла кампания
Сподели тази новина

В рамките на кампанията по инициатива на Комисията за защита на потребителите (КЗП) съвместно с Министерството на околната среда и водите и Регионалните здравни инспекции ще бъде проверена организацията на паркингите на моловете в страната за влизане и излизане от тях и готовността им да посрещнат по-големия поток от посетители през зимните месеци и най-вече през декември, когато масово ще се пазаруват подаръци за Коледните и Новогодишните празници. При необходимост ще се разчита и на съдействието на Пътна полиция.

„Нашата Комисия по закон има функцията да следи за безопасното предоставяне и на услуги. Преценихме, че е добре да направим такива проверки, тъй като и практиката показва – съвсем конкретни примери има в това отношение, че когато настъпят тези празнични периоди, става едно струпване във въпросните търговски центрове и често се стига до затруднения в трафика в подземните паркинги. Това от своя страна е съпроводено със замърсяване на въздуха в тези пространства и съответно – с рискове за здравето на хората, които понякога са принудени почти затворени в капан с часове да чакат, за да могат да се измъкнат“, коментира председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

Инициативата е част от общата политика на Комисията през най-натоварения с пазаруване месец и падащи температури, когато хората предпочитат да пребивават в тези търговски центрове по-дълго време.  

При установяване на нередности, може да се стигне до временна забрана на услугата срещу заплащане до предприемането на необходимите действия за нормалното функциониране на тези обекти.

Свързани новини:

   Започваме проверка на готовността на паркингите на моловете да посрещнат увеличения трафик в безопасни за потребителите условия

   Комисията за защита на потребителите започна кампания относно организацията на паркингите на моловете в страната

   Проверяваме паркингите на големите търговски обекти