Добрите практики – обещанията задължават

02.01.2018 - 31.12.2018
Изтекла кампания
Сподели тази новина

В стремежа си да привлекат клиенти и да ги задържат при себе си все повече търговци предлагат „допълнителни”, извън дадените от закона, права при пазаруване от техните магазини.

Например, възможност за замяна или връщане на закупена от търговската мрежа стока без дефект. Срещу касовата бележка в определен срок потребителят може да поиска покупката да бъде сменена или приета обратно, като получи парите си за нея или ваучер на същата стойност с някакъв период на валидност. По закон единствено онлайн сделките могат да бъдат развалени до 14 дни без да се посочва каквото и за било основание от страна на клиента, но в общия случай се налага той да поеме пощенските разходи за връщането на пратката.

Друга добра практика може да е търговецът да предвижда автоматично замяна или връщане на парите за продукт, който се е оказал дефектен. В подобни случаи законът не вменява подобни задължения на продавача и обикновено рекламациите се решават с привеждане на стоката в съответствие с договора за продажба чрез извършване на безплатен за потребителя ремонт.

Комисията за защита на потребителите насърчава въвеждането и утвърждаването на подобни добри търговски практики и напомня, че те действително ще са такива само ако условията бъдат предварително коректно уточнени между двете страни и всяка от тях стриктно изпълни своите задължения по направените уговорки.


Свързани новини:

   Търговците са длъжни да спазят обещанието си да приемат обратно покупка

   КЗП улеснява потребителите с формуляр за отказ от онлайн покупка

   И монополистите постепенно осъзнават значението на добрите практики

   "Светофарните етикети" са добър ориентир за потребителите относно качествата на хранителните продукти

   С новия препоръчителен стил на брандиране на храните се очаква да се замислим повече за избора, който правим

   Подкрепяме всяка инициатива на търговците за подобряване удовлетвореността на техните клиенти